Lietuvai – pripažinimas įtakingiausioje tarptautinėje ekonominėje organizacijoje: patikėtos EBPO Ministrų Tarybos susitikimo vice-pirmininkės pareigos
RSSPaskelbta EBPO ataskaita „Profesinio mokymo ir aukštojo mokslo kokybės užtikrinimas Lietuvoje“
Atnaujinta 2025-04-15
Balandžio 10 d. Vilniuje pristatytas beveik dvejus metus trukęs EBPO projektas „Profesinio mokymo ir aukštojo mokslo kokybės užtikrinimas Lietuvoje“. Jo metu analizuota šalies švietimo sistema ir pateiktos rekomendacijos, kaip toliau tobulinti studijų ir profesinio mokymo kokybę.
EBPO ekspertų vertinimu, Lietuva imasi reikiamų veiksmų reaguodama į demografinius pokyčius šalyje bei siekdama gerinti švietimo kokybę ir aktualumą visuomenei.
Tarp pozityviai įvertintų veiksmų – aukštųjų mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų tinklo optimizavimas, naujų studijų ir profesinio mokymo formų (pvz., trumposios pakopos studijų) diegimas bei rezultatais grįstas valstybės finansavimo modelis.
EBPO ekspertai rekomenduoja toliau mažinti reguliacinę naštą studijų ir profesinio mokymo vykdymui, aukštojo mokslo srityje sukurti dėstytojo kvalifikaciją bei centrus, padėsiančius aukštosioms mokykloms centralizuotai plėtoti dėstytojų kompetencijas. Taip pat parengti povidurinio ugdymo strategiją, kuri skatintų profesinio mokymo, aukštojo mokslo ir darbo rinkos sąsajas bei tarpusavio bendradarbiavimą, sukurti studentų informavimo sistemą, kurioje būtų pateikiama visa jiems aktuali informacija apie darbo rinkos poreikius, studijų kokybę.
Profesinio mokymo srityje rekomenduojama toliau tobulinti išorinio vertinimo sistemą, stiprinti sąsajas tarp metinių stebėsenos rodiklių ir išorinio vertinimo, plėtoti pameistrystės stebėsenos sistemą. Siekiant spartesnio profesinio mokymo prisitaikymo prie besikeičiančių darbo rinkos poreikių, rekomenduojama atlikti reguliarią darbo rinkos analizę.